Cześć. Jest to pierwszy wpis z serii "Ciekawostki".
Przybliżę wam w nim obsługę naziemną samolotu przez tanie linie lotnicze, które opanowały tę sztukę do perfekcji.
Zawsze zastanawialiście się pewnie dlaczego samoloty wejście mają z lewej strony a drzwi służące do jego obsługi są z prawej strony. Jest tak dlatego, żeby "odgrodzić" pasażerów od rzeczy, które są związane z obsługą samolotu.
Prześledźmy teraz proces od początku.
10.00
Samolot właśnie wylądował na lotnisku Warszawa-Modlin. Dlaczego tam a nie na Okęciu? Jest po prostu taniej(lotnisko w Okęciu obsługuje w większości linię Ryanair).
10.05
Samolot wjeżdża na stanowisko postojowe. Po całkowitym zatrzymaniu z samolotu wysuwają się schody(jest to tańsze niż schody lotniskowe). Od razu też do samolotu podjeżdżają takie samochody jak:
-cysterna z paliwem(tankowanie ze względu na przepisy może odbywać się po wyjściu pasażerów)
-samochód z kateringiem
-wózki z bagażami
-cysterna, która odbiera nieczystości(jeżeli jest taka konieczność)
-cysterna, która uzupełnia wodę w zbiornikach(jeżeli jest taka konieczność)
Załoga w międzyczasie sprząta wnętrze samolotu.
10.20
Pasażerowie zaczynają wchodzić na pokład samolotu. Odjeżdżają samochody obsługi. Po wejściu wszystkich pasażerów samolot zaczyna kołowanie do pasa startowego.
10.25
Samolot startuje.
Szybka obsługa naziemna ma jeden duży plus zarówno dla przewoźnika jak i dla pasażera jest nim cena, ponieważ opłaty na lotnisku liczą się czasowo. Ma to jednak kilka minusów np. niedokładnie posprzątana kabina pasażerska.
Mam nadzieję, że post się podobał. Do zobaczenia w następnym wpisie!
Maciek
Komentarze
Prześlij komentarz