Przejdź do głównej zawartości

Największy samolot pasażerski, ale... czy ten gigant się opłaca?

     Cześć. W tym wpisie poruszę temat opłacalności airbusa A380 w liniach lotniczych. A380 jest największym samolotem pasażerskim, który jest głównie użytkowany przez blisko i daleko wschodnie linie lotnicze. 

    Przez pandemię ruch lotniczy bardzo zmalał a co za tym idzie spadł też popyt na tego typu samoloty więc przewoźnicy, którzy mają ciężką sytuację będą pozbywać się tych samolotów. W przypadku zwykłych samolotów są one najczęściej sprzedawane lub leasingowane dla firm kurierskich, a później sprzedawane dla linii lotniczych tzw. trzeciego świata. Lecz nie w przypadku takich samolotów jak a380. Tak wielkie i drogie samoloty nie będą opłacały się liniom towarowym, bo nie będzie tylu paczek, żeby zapakować taki wielki samolot. A co z transportami ponadgabarytowymi? No właśnie, w takich transportach a380 też by się nie sprawdził, bo ma on kokpit w dolnej części kadłuba, co uniemożliwiałoby zrobienia otwieranego dziobu samolotu, tak jak jest to zrobione w boeingu 747 czy Antonovie 225 "Mrija".    

    Czyli co zostało? Zostały tak naprawdę dwie możliwości. Pierwsza jest oczywista, zezłomować samolot, natomiast druga jest bardzo nietypowa, lecz może ona przynieść zyski linii lotniczej lub firmie leasingowej. Można...(i tutaj werble) przekształcić samolot w muzeum lub coś podobnego. Byłaby to na pewno duża atrakcja turystyczna w regionie, w którym takowa maszyna by stanęła. Podobną atrakcję stworzono w okolicach miasta Burgas w Bułgarii. Niestety jest ona bardzo zaniedbana i w kiepskim stanie ale, gdy wszedłem do Tupoleva, będącego tam główną atrakcją, byłem oszołomiony, że miałem praktycznie cały samolot dla siebie. Ale wracając do pomysłu z muzeum w Airbusie jest to bardzo ciekawy i warty do wykorzystania pomysł, aby zagospodarować te samoloty, aby nie stały na wielkich złomowiskach samolotów, tylko posłużyły jeszcze jakiś czas w innym celu.

    Mam nadzieję, że wpis się podobał. Zachęcam do dawania komentarzy i polubień mojego bloga. A tym czasem, na razie i trzymajcie się.     

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciekawostki 26.08.2020

 Cześć. Jest to wpis z serii "Ciekawostki".     W dzisiejszym poście przedstawię wam historię portu lotniczego Olsztyn-Mazury.  Do 1996 roku lotnisko było wykorzystywane przez wojsko. W czerwcu 1996 r. samolot pll LOT wykonał pierwszy lot na to lotnisko. Wojsko Polskie było na tym lotnisku aż do 2003 r. Lotnisko duży rozgłos zyskało w 2005 r. ze względu na tajne loty CIA w których przewożeni byli zamachowcy Al-Ka'idy, którzy dalej mieli być transportowani do tzw. szkoły szpiegów znajdującej się w Starych Kiejkutach.     Lotnisko zostało przebudowane i 20 stycznia 2016 roku odbył się pierwszy lot rejsowy linii Sprint Air. Obecnie ten port lotniczy obsługuje loty do Niemiec: -Brema(Wizzair) -Dortmund(Wizzair) -Kolonia(Ryanair) do Wlk. Brytanii: -Londyn-Luton(Wizzair) -Londyn-Stansted(Ryanair) i loty krajowe: -Kraków(LOT).     Dzięki za przeczytanie tego posta i do zobaczenia w następnym wpisie! Maciek

Informacja

     Cześć. Jest to moje drugie podejście do tego bloga, ponieważ za pierwszym razem bardzo szybko się zniechęciłem. Teraz chcę do tego wrócić i liczę na Waszą pomoc. A oto rozpiska pojawiania się postów na moim blogu. Piątek około godziny 12. Wpis z serii "Polskie lotniska" Poniedziałek około godziny 12. Wpis z serii "Ciekawe samoloty" +Jeden dodatkowy wpis dowolnego dnia tygodnia o dowolnej godzinie. Wpis z serii "Luźna pogadanka" Aby być na bieżąco śledźcie mojego bloga a na pewno nie pożałujecie, bo w końcu lotnictwo jest dla każdego!  

Lotnisko Berlin-Brandenburg, czyli jak sytuacja z Radomia powtórzyła się na lotnisku w stolicy Niemiec.

 Cześć. Po długiej nieobecności wracam do umieszczania postów na blogu. Dziś opowiem o historii niemieckiego lotniska Berlin-Brandenburg (dalej BER), które zostało ukończone 8 lat po terminie. I, że to niby Polacy nie dotrzymują terminów hmm? Ale teraz do rzeczy. Plany budowy nowego berlińskiego lotniska pojawiły się już po upadku muru Berlińskiego. Według pierwotnego planu lotnisko miało być rozbudową lotniska Berlin-Schonefeld i tak też się stało, ale dopiero wiele lat później. Po zamknięciu lotniska Tempelhof, Berlin obsługiwały dwa lotniska-Tegel i Schonefeld- to właśnie to drugie miało stać się nowym portem lotniczym Berlin-Brandenburg.  Budowa nowego lotniska rozpoczęła się w roku 2006. Po 4 latach wydawało się, że lotnisko zostało już ukończone ale... podczas wykonywania testów bezpieczeństwa okazało się, że wadliwe są różne systemy m.in. przeciwpożarowy. W trakcie naprawy tych usterek w projekcie lotniska wprowadzono 150 dodatkowych zmian. Po tym wszystkim oddanie lotniska na c

Wydarzenia ostatniego tygodnia 21.08.2020

 Cześć. Jest t pierwszy wpis z cyklu "Wydarzenia ostatniego tygodnia". W tym tygodniu wydarzyły się dwie smutne rzeczy były to dwie katastrofy. Jedna niedaleko Nowego Dworu Mazowieckiego(woj. Mazowieckie) a druga w Kikitach(woj. warmińsko-mazurskie).     W pierwszej z nich rozbił się mały helikopter Robinson R44 w którym podróżowały dwie osoby. Poszkodowani zostali wyciągnięci z wody w stanie ciężkim. Był to prawdopodobnie lot szkoleniowy. Wrak helikoptera strażakom udało się wyciągnąć przed godziną 19. 1           Drugim wypadkiem był wypadek awionetki na mazurach. Niestety podróżujący nie mięli tyle szczęścia i zginęli na miejscu. Wypadek miał miejsce o 21:30 ale wrak został odnaleziony dopiero około godziny 23.     Mam nadzieję, że wpis się podobał. Do zobaczenia w następnym wpisie! Maciek 1. Źródło zdjęcia: www.tvn24.pl